| B = Beelden bij gecijferdheid   
				Gecijferdheidsplaatjes wereldwijd      vernieuwd
 
                De beste Infographics rond Gecijferdheid
 
                Publicatie Gecijferdheid in Beeld
 
 B = Basisonderwijs, rekenen en gecijferdheid
 
				Gecijferdheid voor alle leeftijden
  		
				Posters en kernconcepten
 
 C = Conferenties
  
				ALM18, Dublin, Ireland 2011
  
				ALM17, Oslo, Norway 2010
  
				ALM16, London, UK 2009
  
				ALM14, Limerick, Ireland 2007
 
				ALM13, Belfast, Northern Ireland 2006
  
				ALM12, Melbourne, Australia 2005
  
            	ICME en Gecijferdheid
 
 D = Definities gecijferdheid
  
            	Werkdefinitie
 
            	Definities gecijferdheid internationaal
 
	            PISA definities  
			-  diverse talen
  
	            Een framework voor gecijferdheid
 
 E = Expertconferentie Vlaanderen-Nederland
  
            	Verslag conferentie 11 maart 2004
 
 F = FAQ
  
             	Veelgestelde vragen over gecijferdheid
 
 F = Framework voor gecijferdheid
  
	            Framework	opvattingen over rekenen
 
 G = Gecijferdheid in beeld
 
				Achtergrond in beelden
 
 G = Geschiedenis
 
	             Geschiedenis van gecijferdheid
 
 H = Hoeveel is
 
 I = Ideeλn voor in de klas
  
				basisonderwijs, vmbo, mbo
 
 J = John Allen Paulos
  
            Publicaties in het Nederlands
 
 K = Kennislink
        
	            Dossier: we raken nooit meer uitgeteld
  
	            Artikel: ontcijfering
 
            	Artikel: Woordenloos tellen kan niet
 
 K = Kleuters en gecijferdheid
 
            	Aangeboren getal- en meetkundebegrip
 
 | L = Lerarenopleidingen  
            	Gecijferdheid Hogeschool Rotterdam
  
	            Expertconfererntie aansluiting mbo-pabo
 
 L = Links, Literatuur, Journals
 
            	Links
                
            	Literatuur
                 
            	Journals
 
 M = Media
 
             	Kees Hoogland: Misleidende folder van de
 Postbank over automatisch beleggen
 
	             Douwe Kok: Miljardenbezit koningshuis
 
             	 Ewoud Sanders: Moeite met eigen
 telefoonnummer
 
             	 Robbert Dijkgraaf: De kloof tussen
 ongecijferde alfa's en ongeletterde bθta's.
 
 M = MBO, rekenen en gecijferdheid
  
            	
			Opleiding rekendocent MBO
  
            	Expertconfererntie aansluiting mbo-pabo
  
				Studiedag Stichting Consortium Beroepsonderwijs
 
 N = Neurologie en dyscalculie
 
            	Protocol ERWD
 
          		Neurologie, oa 
			artikel over Stanislas Dehaene
 
 O = Onderwijsrapporten
  
				Referentieniveaus Rekenen
  
				Definities gecijferdheid in	onderwijsrapporten
 
 O = Ontwikkelingen in het buitenland
 
				Singapore  The Singapore Journey
 
				India  "Math labs" in de strijd tegen "math phobia"
  
			 	Indonesiλ
 
            	Zuid-Afrika Het eerste land met "Mathematical
 Literacy" als een apart vak.
 
 P = PABO, rekenen en gecijferdheid
 
            	Gecijferdheid en de eerstejaars PABO
  
			Aansluiting mbo - pabo
 
 P = Publicaties over	gecijferdheid
 Zie het complete overzicht van publicaties van
 Kees Hoogland, met onder andere:
  
				Rekentoets is didactisch monstrum
 In: Onderwijsblad
  	
				Rekenen in Beeld - effect van beeld in opgaven
 In: verslag PANAMA 2012
 
				Van sommen maken naar gecijferdheid
 In: Beroep: Docent
 
				Rekenen is meer dan sommen maken
 In: VO-Magazine
 
 | P = Presentaties over Gecijferdheid Zie het complete overzicht van presentaties door
 Kees Hoogland met onder andere:
  
				2012 ICME 2012 Image Rich Numeracy Problems
 - paper presentation
  
				2011 ALM 18 Images of Numeracy - keynote
  
				2009 ALM 16 Beyond Word Problems
  
				2008 Nationale Rekendagen lezing+practicum
  2008 ROC's en 
			leereenheden gecijferdheid
  2007 Lezing Pedagogische beg.dienst Stad Gent
  2007 Openingslezing 5e Reehorstconferentie
 
 Q = Quantitative Literacy
 
                 Amerikaanse bronnen
 
 Q = Quotient
  
            Wie schrijft er iets over 
			staartdelen?
 
 R = Referentieniveaus Rekenen
  
				
			Referentiekader
  
				Posters referentieniveaus
  
				
			Rekentoets2F
 
 R = Rekenen in het voortgezet onderwijs
  
				Rekenen in het VO. Waarom? Wat? Hoe?
 
 S = Staartdeling
 
                  Beeld van wiskunde
 
                   Nostalgische terugblik op de staartdeling
 
 T = Tellen
 
            	Getalbegrip uit Afrika
 
           		Voorbij het magische getal 4
 
            	Een volk dat niet kan tellen
 
            	Indigenous Counting Systems
 Zie ook K = Kennislink
 
 T = Telwoorden
 
				Taalkunde Olympiade 2005
 
             	Telwoorden in meer dan 5000 talen
 
 U = Uitdrukkingen en gezegden
 
            	Een eerste collectie
 
 V = Vermenigvuldigen
 
            	Tafelplaatjes
 
 V = Vreemde verschijnselen
 
            	Rekensommen als alcoholtest
 
			    Soja vermindert aantal spermacellen
 
             	30.000 kwartjes
 
 V = VMBO, rekenen en gecijferdheid
 
				Posters en kernconcepten
 
				Rekenmethode Gecijferd! 
			Nieuwe editie !!
 
 W =
 
 X, Y en Z
 
   |