| 
Bij een discussie over gecijferdheid en wiskundige geletterdheid 
hebben mensen direct beelden in het hoofd.
Die beelden worden meestal bepaald door directe of indirecte 
ervaringen met rekenlessen en wiskundelessen op de basisschool of in 
het voortgezet onderwijs.
 
  
In mijn ervaring is het tonen van allerlei gecijferdheidssituaties 
uit de wereld om ons heen een effectieve manier om mensen 
alternatieve beelden te laten vormen bij de begrippen als gecijferdheid en 
wiskundige geletterdheid.Hoe dichter de beelden staan bij de belevingswereld, hoe effectiever 
dit is. 
  
Hieronder vindt u series uit verschillende landen.
Het streven is om deze landenspecifieke collectie uit te breiden 
naar een groot aantal landen of regio's.
Denkt u hieraan een bijdrage te kunnen leveren, neem dan contact op 
met:
Kees Hoogland 
  
Klik op de vlag of op het land en er start een foto-galerij.  
U kunt met de pijltjestoetsen of met het scroll-wieltje van uw muis snel door de 
foto's navigeren. 
U kunt de voorstelling beĆ«indigen door het scherm te sluiten.     
   |