Ga naar de inhoud
Gecijferdheid
  • Home
  • Opinie
  • Publicatie
  • Presentatie
  • Weetje
  • Contact

Computer-based assessment of mathematics into the twenty-first century: pressures and tensions

2025-05-042018-09-01 door Kees Hoogland

In september 2018 is een special verschenen bij ZDM over “Assessment in Mathematics Education“

 

 

Categorieën Publicatie, Publications
Gecijferdheid en statistische geletterdheid
Using reality in mathematics education: Exploring new opportunities

Archief

  • mei 2025
  • april 2025
  • maart 2025
  • september 2024
  • juni 2024
  • mei 2023
  • maart 2023
  • april 2022
  • maart 2022
  • februari 2022
  • september 2021
  • maart 2021
  • februari 2021
  • januari 2021
  • september 2020
  • augustus 2020
  • juni 2020
  • april 2020
  • februari 2020
  • januari 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • oktober 2019
  • september 2019
  • augustus 2019
  • juli 2019
  • juni 2019
  • mei 2019
  • april 2019
  • maart 2019
  • december 2018
  • november 2018
  • oktober 2018
  • september 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • april 2018
  • februari 2018
  • januari 2018
  • september 2017
  • augustus 2017
  • juli 2017
  • juni 2017
  • mei 2017
  • april 2017
  • maart 2017
  • februari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • april 2016
  • maart 2016
  • december 2015
  • november 2015
  • september 2015
  • januari 2014
  • december 2013
  • april 2013
  • maart 2013
  • januari 2013
  • november 2012
  • juli 2012
  • januari 2012
  • november 2011
  • oktober 2011
  • juni 2011
  • april 2010
  • maart 2010
  • januari 2010
  • oktober 2009
  • augustus 2009
  • juli 2009
  • juni 2009
  • mei 2009
  • februari 2009
  • december 2008
  • september 2008
  • augustus 2008
  • juli 2008
  • juni 2008
  • mei 2008
  • april 2008
  • maart 2008
  • februari 2008
  • januari 2008
  • november 2007
  • augustus 2007
  • juli 2007
  • juni 2007
  • mei 2007
  • februari 2007
  • januari 2007
  • november 2006
  • juli 2006
  • mei 2006
  • maart 2006
  • januari 2006
  • oktober 2005
  • september 2005
  • juli 2005
  • mei 2005
  • februari 2005
  • januari 2005
  • december 2004
  • oktober 2004
  • september 2004
  • juni 2004
  • maart 2004
  • februari 2004
  • januari 2004
  • september 2003
  • juni 2003
  • maart 2003
  • januari 2003
    • Scenario’s voor basisvaardigheden Rekenen-wiskunde in het vo2024-09-27
      In het kader van de startbijeenkomsten basisvaardigheden van OCW op 10, 12, 18 en 26 september 2024. Basisvaardigheden rekenen is het (persoonlijk cognitief wiskundig) repertoire dat je nodig hebt om zelfstandig en adequaat te participeren in de huidige (en toekomstige) samenleving. Basisvaardigheden rekenen zijn NIET: * Resultaat op schoolse toets; *Wat je vroeger nodig had;
    • Frisse kijk op basisvaardigheden rekenen2024-06-07
      Plenaire lezing op de PANAMA-conferentie in Zeist op vrijdagochtend 31 mei 2024. Basisvaardigheden rekenen is het (persoonlijk cognitief wiskundig) repertoire dat je nodig hebt om zelfstandig en adequaat te participeren in de huidige (en toekomstige) samenleving. Basisvaardigheden rekenen zijn NIET: * Resultaat op schoolse toets; *Wat je vroeger nodig had; * Selectief en beangstigend; *
    • Numeracy for everyone2023-03-14
      Presentation at International Week of Mathematics at the University of Srijwijaya in Palembang, Indonesia. This was an event around the International Day of Mathematics on  March 14 https://www.idm314.org/ Event at Universitas Sriwijaya, Palembang, Indonesia:https://www.idm314.org/#event-details/2023/154https://www.instagram.com/phd.mathedu.unsri/ Events wordlwide: https://www.idm314.org/ The presentation in pdf format:
    • Nieuwe generatie basisvaardigheden2022-03-22
      Slotlezing op Rekenconferentie mbo – Kennispunt Taal en Rekenen mbo De presentatie in pdf format: De HU Rekenkaart 2050 in concept: download hier:
    • Rethinking basic skills for adults2022-02-04
      Presentation at CERME 12. TWG07 Adult Mathematics Education The presentation in pdf format:
    © Gecijferdheid 2001 - 2025